segunda-feira, 3 de janeiro de 2011

First things first. + List #1.

I want to get blogging back to my life. I want this blog to be a way of sharing & getting to know pieces of me as much as I want it to help me document life.
I tend to forget that being MY blog this is SUPPOSED to express me and my opinions. I'm supposed to feel free to write anything I feel like here. That's the beauty of the whole thing.

It's all part of a "get it bnack under control" thing. There are certain things I want to do. Some I've wanted for quite some time. So, I 'm planning on doing some of them. And yes, there's no better time ot start things over than the beginning of the year.
Which leads us to...

List #1: THings I'll do in 2011. (Not resolutions. Not wishes. Not promises. GOALS)
*Make at least one crazy/wild decision.
*Go to São Paulo (No parents allowed. Trying to do the things I actually like.)
*Learn to sew.
*Take pictures. Document stuff I love.
*Have more days out of the house.
*Go to the plays/movies/expos/workshops/classes I want to.
*Find out more about myself.
*Eat healthy.
*Grow something.
*Blog more. (Try to set a goal number of posts.)
*Be more assertive.

There will be more goals, so I'll keep updating this every now and then.

***

Eu quero trazer o blog de volta à minha vida. Quero que esse blog seja uma forma de compartilhar e descobrir mais sobre mim assim como de documentar a vida. Eu tendo a esquecer que como MEU blog ele DEVERIA expressar a mim e as minhas opiniões. Eu deveria me sentir livre para escrever qualquer cosia que me dê vontade aqui. Essa é a beleza da coisa.

Isso é tudo parte de uma coisa meio "voltando e ter as coisas sob controle". Existem algumas coisas que eu quero fazer. Algumas eu já quero há muito tempo. Então, eu estou planejando fazer algumas delas. E sim, essa é a melhor época do ano para começar tudo de novo.
O que nos leva a...

Lista #1: Coisas que eu farei em 2011. (Sem resoluções. Sem desejos. Sem promessas. OBJETIVOS)
*Tomar ao menos uma decisão louca.
*Ir a São Paulo (sem pais. Fazendo exatamente as coisas que eu gosto.)
*Aprender a costurar.
*Tirar fotos. Documentar as coisas que eu amo.
*Ter mais dias fora. Sais mais de casa.
*Ir às peças/filmes/exposições/workshops/aulas que eu tiver vontade.
*Descobrir mais sobre mim mesma.
*Comer coisas mais saudáveis.
*Plantar alguma coisa.
*Postar mais no blog. (Tentar determinar um número de posts a ser alcançado.)
*Ser mais assertiva.

Vão haver mais objetivos, então eu vou continuar fazendo updates de vez em quando.

Nenhum comentário: